Optimizarea motoarelor de cautare


Optimizarea
pentru motoarele de cautare, SEO, acronimul englez pentru procedura „Search
Engine Optimization”, este un proces de promovare website privilegiata a vizibilitatii
unor pagini web, favorizand o anume ordonare a rezultatelor cautarii si
accesului si, implicit, un anumit efect de marketing comercial.

Procesul
reprezinta suma tehnicilor si procedurilor informatice de programare si soft,
prin care un site anume este promovat si propulsat in lista de cautare a unui
motor, functie de un pachet de cuvinte, imagini sau simboluri cheie, fiind un
serviciu oferit uzual de unele companii si corporatii de profil.
Initial,
motoarele de cautare clasice ordonau paginile identificate doar dupa cuvintele
cheie; dupa ce proprietarii de site-uri au abuzat de aceasta maniera de
ordonare a cautarilor, ca furnizori de servicii de internet cu pozitii
dominante, apropiate monopolurilor, respectivele motoare de cautare au fost
nevoite sa elaboreze algoritmi mult mai sofisticati ca si complexitate si soft.
Astfel, au fost introduse etichete in cuprinderea textului, numele domeniului,
elementele si etichetele HTML, indice de frecventa in pagina si global al cuvantului-cheie,
original sau sinonim, atribute de imagine, genericul link-urilor induse, numarul
de hyperlink-uri la si de la o pagina web, calitatea si complexitatea
site-urilor de startare a link-urilor catre pagina, consacrarea in timp a unui
site.

In acceptia comuna,
SEO este o componenta singulara a strategiilor de marketing avansat, in cadrul
strategic al unei campanii de marketing, raportandu-se virtual la asteptarile si
cautarile potentiale ale vizitatorilor, in raport cu maniera de functionare a
algoritmilor de cautare, pentru a pune in corespondenta site-urile respective,
dupa regula comerciala a cererii si ofertei. Unele din interventiile SEO, de
codare a unui site, nu comporta modificari sesizabile de vizitatori,
ierahizarea structurii, blocarea unor opţiuni care ar antrena evitarea indexarii
complete a site-ului, desi pastrarea unui continut unic este lejer de indexat si
de extras de catre site-uri.
Optimizarea
motoarelor de cautare este, de asemeni, un termen generic in consulting, care
opereaza in contul clientilor exteriori contractanti sau care apeleaza la
astfel de proceduri in interiorul unor firme din domeniu. Pentru ca un astfel
de proces eficient de optimizare poate reclama schimbari in codul-sursa initial
al site-ului, uzual se recomanda ca secventa SEO sa fie prevazuta si inclusa in
proiectia, dezvoltarea si design-ul original al site-ului, pentru fi prietenos si
mai acrosabil de catre motoarele de cautare, acronimul englez pentru „Search Engine
Friendly”, care descrie elementele de design, menu, sistemul de management al
continutului si oferta de produse si servicii care reclama o eficientizare
eficienta, facila si rapida, ajustabila in functie de raspunsul pietei.
Formal, numai
motorul Google ar avea cam 300 de factori variabili, amalgamati prin combinari
de soft in componenta algoritmilor de afisare a rezultatelor cautarii, dupa
importanta si prioritatea factorilor de ranking si a plasarii intr-o anumita
ierarhie. 

1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*